Cabinet Avocat si Insolventa Ursarescu

Contact rapid: 031 425 75 74

Cabinet de Avocat – Ursarescu | Insolventa | Divort – Bucuresti
  • HomeHome
  • Despre noi
  • Echipa
  • ServiciiServicii
    • Domenii de Practica
      • Drept civil
      • Dreptul familiei / Divort
      • Drept societar
      • GDPR
      • Insolventa / Faliment
      • Drept administrativ
      • Dreptul muncii
      • Proprietate Intelectuală
      • Asociații și Fundații
  • Insolventa / FalimentInsolventa / Faliment
    • Despre Insolventa
    • Dosare Insolventa
      • Proceduri in Curs
      • Proceduri incheiate
      • Proceduri administrator schimbat
  • Articole
  • Contact
Domenii de practica
  • Drept civil
  • Dreptul familiei
  • Drept societar
  • GDPR
  • Insolventa / Faliment
  • Drept administrativ
  • Dreptul muncii
  • Proprietate Intelectuala
  • Asociatii si Fundatii
06 Ian

OBȚINEREA AVIZULUI DE ANGAJARE ÎN MUNCĂ LA SCHIMBARE ANGAJATOR PENTRU CETĂȚENII DINTR-UN STAT NON-UE

by admin In: Articole - 0 Comment

OBȚINEREA AVIZULUI DE ANGAJARE ÎN MUNCĂ LA SCHIMBARE ANGAJATOR PENTRU CETĂȚENII DINTR-UN STAT NON-UE

 

 

Ca și avizul de angajare în muncă inițial, avizul de angajare în muncă la schimbare angajator se obține tot de către angajator (noul angajator în această situație), de la formațiunile teritoriale ale Inspectoratului General pentru Imigrări din județul în care are sediul social.

 

CONDIȚII

La eliberarea avizului de angajare, angajatorul va plăti astfel:

  • pentru avizul de angajare pentru lucrător permanent, detașat, transfrontalier, stagiar, înalt calificat, au pair, angajatorul va achita echivalentul în lei a 100 euro;
  • pentru avizul de muncă pentru lucrător sezonier, angajatorul va achita echivalentul în lei a 25 euro;
  • echivalentul în în lei a 25 euro în cazul în care angajatorul intenționează să încadreze în muncă un străin titular al dreptului de ședere temporară pentru studii după absolvirea studiilor sau pentru titularul dreptului de ședere temporară pentru reîntregirea familiei, precum și în cazul schimbării angajatorului sau a funcției, la același angajator.

 

 

AVIZUL DE ANGAJARE ÎN MUNCĂ se poate obține dacă sunt îndeplinite următoarele

  • Străinul viitor angajat nu are cetățenia română sau cetățenia unui alt stat membru al Uniunii Europene ori al Spațiului Economic European
  • Locurile de muncă vacante nu pot fi ocupate de cetățeni români, ai statelor membre UE/SEE sau de rezidenți permanenți pe teritoriul României;
  • Străinul viitor angajat îndeplinește condițiile speciale de pregătire profesională, experiență în activitate și autorizare;
  • Străinul viitor angajat face dovada faptului că sunteți apt din punct de vedere medical să desfășurați activitatea respectivă;
  • Străinul viitor angajat nu are antecedente penale care să fie incompatibile cu activitatea pe care o desfășoară sau urmează să o desfășoare pe teritoriul României;
  • Străinul viitor angajat se încadrează în contingentul anual aprobat prin Hotărâre a Guvernului;
  • Angajatorul are achitate la zi obligațiile către bugetul de stat;
  • Angajatorul desfășoară activități compatibile cu funcția pentru care se solicită încadrarea în muncă a străinului;
  • Angajatorul/beneficiarul prestări servicii să nu fi fost sancționat pentru muncă nedeclarată sau angajare ilegală, în ultimele 6 luni anterioare soluționării cererii în cazul lucrătorilor permanenți/sezonieri/stagiari/transfrontalieri/înalt calificați/au pair/detașați/ICT.

 

De subliniat este că dacă vă hotărâți să vă schimbați locul de muncă pe teritoriul României, veți avea nevoie de obținerea unui aviz de muncă la schimbare angajator, de către noul angajator, urmând ca dvs., în baza noului aviz, sa vă obțineți noul permis de ședere.

 

Astfel, nu este suficient primul aviz de muncă, întrucât, veți avea nevoie de noul aviz la schimbarea permisului de ședere pe teritoriul României.

 

DOCUMENTE NECESARE PENTRU OBȚINEREA AVIZULUI DE ANGAJARE ÎN MUNCĂ LA SCHIMBARE ANGAJATOR

 

  1. Cerere motivata
  2. Dovada imputernicirii legale a angajatorului
  3. Certificatul de înmatriculare la oficiul registrului comerţului, în copie şi în original
  4. Certificatul constatator emis de oficiul registrului comerţului, din care sa rezulte ca nu s-au operat cereri de înscriere a declarării stãrii de faliment
  5. Fişa postului,
  6. Ofertă fermă de angajare
  7. Declaraţia pe propria răspundere a străinului că este apt din punct de vedere medical pentru a fi încadrat în muncă şi că are cunoştinţe minime de limba română
  8. Curriculum vitae al strainului si doua fotografii tip 3/4 ale strainului, care poate conţine şi declaraţia pe propria răspundere a străinului că este apt din punct de vedere medical pentru a fi încadrat în muncă şi că are cunoştinţe minime de limba română(în această situaţie nu se va solicita documentul prevăzut la pct.7)
  9. Atestatul de recunoastere a studiilor necesare ocuparii functiei pentru care se solicita eliberarea autorizatiei de munca, eliberat de Ministerul Educatiei, Cercetarii si Tineretului, in conditiile prevazute de legislatia in domeniu, sau diploma de studii eliberata de institutii de invatamant acreditate in Romania (atunci când este cazul)
  10. Documentul de autorizare prevăzut de lege (atunci când este cazul)
  11. Copiile documentelor care atesta pregãtirea profesionalã obţinutã în afarã sistemului de învãţãmânt sau, dupã caz, care atesta experienta profesionalã, traduse şi legalizate în condiţiile legii(atunci când este cazul)
  12. Copiile documentelor care atesta obtinerea in Romania sau in alt stat membru al UE a calificarii profesionale necesare ocuparii locului de muncă, traduse şi legalizate (atunci când este cazul)
  13. Cazierul judiciar al străinului din ţara de reşedinţa
  14. Cazierului judiciar al angajatorului
  15. Copia documentului de trecere a frontierei, valabil, al strainului

 

După ce veți obține documentele necesare, programarea pentru depunerea documentelor în original se va face pe portalul IGI  https://portaligi.mai.gov.ro/portaligi/ , unde veți depune și documentele obținute în format pdf.

 

by avocat Oana Roberta Crețu

Share
Tel: +40 745 295 351 / Strada Nerva Traian nr. 3, etaj 7, Birou nr. 9A, Sector 3, Bucuresti
  • Asociatii si Fundatii
  • Drept administrativ
  • Drept civil
  • Divort – Dreptul Familiei
  • Dreptul muncii
  • Drept societar
  • Insolventa – Faliment
  • Proprietate intelectuala

Copyright 2019 Ursarescu.ro - Cabinet de Avocat si Insolventa Bucuresti - Powered by TipoMedia | Helppy

Această pagină web folosește cookie-uri pentru a îmbunătăți experiența de navigare și a asigura funcționalițăți adiționale. Cookie settingsACCEPT
Privacy & Cookies Policy

Prezentare generală a confidențialității


Acest site web folosește cookie-uri pentru a vă îmbunătăți experiența în timp ce navigați pe site. Din aceste cookie-uri, cookie-urile care sunt clasificate ca fiind necesare sunt stocate pe browser-ul dvs. deoarece sunt esențiale pentru funcționarea funcționalităților de bază ale site-ului. De asemenea, folosim cookie-uri terțe care ne ajută să analizăm și să înțelegem cum utilizați acest site web. Aceste cookie-uri vor fi stocate în browserul dvs. doar cu acordul dumneavoastră. De asemenea, aveți opțiunea de a renunța la aceste cookie-uri. Dar renunțarea la unele dintre aceste cookie-uri poate avea un efect asupra experienței dvs. de navigare.
Prezentare generală a confidențialității


Acest site web folosește cookie-uri pentru a vă îmbunătăți experiența în timp ce navigați pe site. Din aceste cookie-uri, cookie-urile care sunt clasificate ca fiind necesare sunt stocate pe browser-ul dvs. deoarece sunt esențiale pentru funcționarea funcționalităților de bază ale site-ului. De asemenea, folosim cookie-uri terțe care ne ajută să analizăm și să înțelegem cum utilizați acest site web. Aceste cookie-uri vor fi stocate în browserul dvs. doar cu acordul dumneavoastră. De asemenea, aveți opțiunea de a renunța la aceste cookie-uri. Dar renunțarea la unele dintre aceste cookie-uri poate avea un efect asupra experienței dvs. de navigare.

Necesare Întotdeauna activate

Cookie-urile necesare sunt absolut esențiale pentru ca site-ul să funcționeze corect. Această categorie include numai cookie-uri care asigură funcționalități de bază și caracteristici de securitate ale site-ului. Aceste cookie-uri nu stochează nicio informație personală.

Non-necesare

Orice cookie-uri care nu pot fi deosebit de necesare pentru funcționarea site-ului web și sunt utilizate special pentru colectarea datelor cu caracter personal ale utilizatorului prin intermediul analitice, reclame, alte conținuturi înglobate sunt denumite cookie-uri inutile. Este obligatoriu să obțineți consimțământul utilizatorului înainte de a rula aceste cookie-uri pe site-ul dvs. web.

× Trimite un mesaj pe WhatsApp